Najnowsze przepisy

7 wskazówek jak smażyć zdrowo na oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia

Smażenie jest często stosowaną w kuchni techniką kulinarną.


Wskazówki, które zamieszczamy mają pozwolić uniknąć błędów podczas smażenia na oliwie z oliwek extra Virgin. Badania nad przydatnością oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia przeprowadzone i opublikowane przez grupę Innovation in Chemical Analisis na Uniwersytecie w Jaen, we współpracy z Laboratorium Bromatologii i Hydrologii Wydziału Farmaceutycznego na Uniwersytecie w Porto, wykazały, że smażenie na oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia, dzięki bogactwu przeciwutleniaczy jest zdrowsze niż na innych olejach roślinnych, wytłoczonych z nasion.
smażenie 1.jpg
Dlaczego smażenie na oliwie z oliwek jest zdrowsze od smażenia na olejach z nasion?
Dzieje się tak dlatego, że wokół żywności w czasie smażenia tworzy się warstwa ochronna blokująca przenikanie tłuszczu w głąb. Stąd też mniejsza jej kaloryczność.
smażenie 2.jpg

7 wskazówek jak postępować z oliwą z oliwek extra Virgin w czasie smażenia

  1. Przed przyrządzeniem wyjmij jedzenie z lodówki. Produkt powinien mieć temperaturę pokojową. Jeśli nie było to możliwe, unikaj nagłych zmian temperatury, a zimny produkt ogrzewaj na oliwie z oliwek stopniowo.
  2. Pamiętaj, że żywność ma być sucha. Unikniesz rozpryskiwania oliwy z oliwek
  3. Nie kładź produktu na zimną oliwę. Musi być bardzo gorąca, ok.180°C, wtedy też ograniczysz czas smażenia.
  4. Nie mieszaj oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia z innymi, zwykłymi olejami z nasion. Dlaczego? Oliwa z oliwek jest odporna na wyższe temperatury, a oleje z nasion (słonecznika, kukurydzy, soi) nie. Po zmieszaniu oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia olej z nasion spłonie, przenosząc toksyczne substancje do oliwy z oliwek.
  5. Smaż jedzenie w mniejszych partiach, by zapobiec spadkowi temperatury. Staraj się, aby cała powierzchnia produktu miała kontakt z oliwą.
  6. Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia może być używana do smażenia 4-5 razy. Pamiętaj jednak, by pozostałość po poprzednim smażeniu odcedzić lub wyjąć. Nie zapomnij o przykryciu oliwy w celu zmniejszenia dostępu tlenu.
  7. Nadmiaru tłuszczu po smażeniu pozbędziesz się odstawiając produkt na papierowy ręcznik kuchenny. Nie przykrywaj jedzenia po smażeniu, bo wówczas chrupiąca warstwa zmięknie.
smażenie 3.jpg
Stosując się do tych zaleceń smażenie na oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia stanie się zdrowsze, skuteczniejsze i przyjemniejsze.
Powiązane przepisy

Śledź nas na Facebooku